Start een bestel website voor jouw bedrijf

Een bestel website voor jouw horecazaak opstarten

Wil je starten met het online aanbieden van maaltijden? Dan is het belangrijk om de juiste bestel website aan te maken voor jouw horecabedrijf. Een goede bestelwebsite bespaart je al snel veel tijd, maar er zijn nog meer voordelen. In dit artikel geef ik je enkele cruciale tips mee over hoe je een beste website kan opstarten en waar je rekening met moet houden. 

Wat is een bestel website

Via een bestel website kunnen jouw klanten de menukaart bekijken en vervolgens hun orders ingeven. Deze website vervangt de klassieke menukaart van jouw horeca zaak en laat klanten toe om bestellingen te plaatsen. Het is dus de ideale oplossing voor een horeca bedrijf dat afhaalmaaltijden aanbiedt of een bezorgsysteem wenst op te starten.

Wat zijn de voordelen van een eigen bestelsite?

Bestel websites bieden verschillende voordelen voor jouw horeca zaak. We hebben de grootste voordelen voor opgesomd:

  1. Je kan meer potentiële klanten bereiken
    Door een eigen website te maken zullen meer potentiële klanten jouw horeca zaak terugvinden op het internet. Hoe meer klanten je kan bereiken, hoe hoger de omzet zal worden!

  2. Je moet geen telefoontjes meer aannemen
    Je kan jouw personeel inzetten voor andere taken, zo kan je efficiënter werken.

  3. Minder kans op foute bestellingen
    Doordat klanten zelf hun bestelling kunnen samenstellen op jouw website, is de kans ook kleiner dat de bestelling fout zal zijn. Via telefoon bestellingen aannemen is soms moeilijk te verstaan, maar online wordt deze miscommunicatie vermeden.

  4. Je kan eenvoudig gerechten verwijderen
    Is er een bepaalde product niet meer op voorraad in jouw keuken? Dan kan je eenvoudig op jouw website het gerecht deactiveren. Klanten zullen vervolgens dit gerecht niet meer kunnen bekijken. Zo vermijd je teleurgestelde klanten.

De #1 horeca checklist

Voorwaarden goede bestel website

Bij het kiezen van een bestelsoftware is het belangrijk om na te denken welke functies voor jou belangrijk zijn in de software. Hieronder kan je enkele punten vinden waarover je best even nadenkt:  

Bezorg/afhaal optie

Wil je met jouw horeca zaak starten met afhaalmaaltijden of ga je ook de bestellingen leveren aan huis? Indien je jouw bestellingen ook gaat leveren is het belangrijk om de adresgegevens van de klant te ontvangen. Daarnaast wil je misschien enkel leveren in een bepaalde straal rond jouw horeca zaak?

Of wil je klanten die verder dan 10km wonen extra kosten aanrekenen voor een thuisbezorging van de maaltijden. Het is belangrijk dat je navraagt of deze functie inbegrepen zijn in de software waarmee jij wenst te starten.

Bestel website met levering

Betaalmethoden voor je bestel site

Betaalmethoden, het spreek voor zich. Als klanten bestellingen kunnen plaatsen is het belangrijk dat ze ook deze bestellingen gaan betalen. Hierbij heb je verschillende opties:

– Klanten kunnen betalen bij het afhalen van de bestelling.
– Klanten kunnen online rechtstreeks betalen met hun bancontact app
– Klanten betalen wanneer hun bestelling wordt geleverd
– Klanten kunnen betalingen via overschrijving

De laatste methode is enkel aangeraden voor horeca bedrijven waar bestellingen dagen of weken voordien worden geplaatst, zoals bij traiteurs. Zo kan je enkele dagen na de bestelling controleren of je de betaling hebt ontvangen.

Opmerkingen plaatsen bij een order

Wanneer je voeding verkoopt is het belangrijk om klanten de kans te geven om opmerkingen te delen. Denk hierbij aan “ik ben allergisch voor noten” of “gelieve geen augurken op het broodje te leggen”. Deze informatie is belangrijk om de klanten optimaal te bedienen. Gelukkige klanten is uiteindelijk wat je wilt bereiken.
Een extra plaats voor opmerkingen toe te voegen aan een bestelling, is dus een grote meerwaarde!

Wil je graag een bestel website maken voor jouw zaak, dan kan je hier contact opnemen met onze specialisten. Doe je liever nog extra onderzoek, bekijk dan zeker de checklist: starten met afhaalmaaltijden.

Luca Badts

Luca Badts

Luca is Customer Succes Manager bij KMO Shops en is gespecialiseerd in online marketing en ondernemen. In haar vrije tijd trekt ze graag de natuur in of kookt ze een italiaanse maaltijd voor haar vrienden.
Deel dit artikel:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Beoordeel dit artikel en laat ons weten wat je ervan vindt
5/51 rating
Blijf op de hoogte
met onze maandelijkse update
Al 29284 inschrijvingen
Gratis E-book

Ontvang de #1 Horeca Checklist [Editie 2021]