Tips voor jouw webshop omzet te verhogen tijdens de feestdagen

Feestdagen en webshops

Tips voor jouw webshop omzet te verhogen tijdens de feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur. Dit is de tijd van het jaar waarin je eigenlijk alles aan het afronden bent voor je website. Tenminste, dit zou je denken. Toch is het verstandig om juist deze laatste maand van het jaar even flink te knallen. Het is namelijk zo dat je aardig wat omzet kunt draaien tijdens de feestdagen. Wil je alles uit de feestdagen halen dan raden wij je aan om dit artikel goed door te nemen. We hebben namelijk de beste tips en tricks op een rijtje gezet die je kunt volgen om jouw omzet te verhogen tijdens de feestdagen.

Waarom zijn de feestdagen zo belangrijk?

Voordat we ingaan op de beste tips en tricks om jouw webshop omzet te verhogen tijdens de feestdagen is het handig om eerst eens te kijken naar het belang van de feestdagen. Waarom zou je namelijk iets speciaals moeten doen tijdens de feestdagen? Tijdens de feestdagen wordt er ontzettend veel online besteld. Mensen bestellen cadeaus voor Sinterklaas, Kerst en nieuwjaar. De maanden daarop wordt er juist weer veel minder gekocht. Mocht jij een webshop hebben dan is het dus van cruciaal belang dat je weet in te spelen op de feestdagen. Doe je dit niet dan is de kans groot dat je aanzienlijk wat omzet mis zal lopen.

De #1 webshop checklist

Tips die ook jij kan toepassen voor je webshop

Het is tijd om te kijken naar de beste tips voor het verhogen van je omzet tijdens de feestdagen. Hieronder hebben we een selectie gemaakt van de meest toegankelijke tips die iedere e-commerce ondernemer op zou kunnen pakken.

• Zorg voor de juiste aanbiedingen

Wanneer iemand op je webshop komt heb je vaak maar een paar seconden de tijd om zijn of haar aandacht te trekken. Tijdens de vakantieperiode is dit nog korter, mensen hebben het namelijk druk met het regelen van allerlei dingen voor Kerst en Sinterklaas. Zorg ervoor dat jouw aanbiedingen voor de feestdagen zo duidelijk mogelijk zijn. Je moet een boodschap hebben die de aandacht van je bezoekers weet te trekken. Zorg ervoor dat je jouw internetverkeer naar pagina’s op je website stuurt met aanbiedingen die aansluiten bij de feestdagen. Gebruik een pakkende tekst als ‘50% korting op alle kerstcollecties’ om bijvoorbeeld de aandacht te trekken. De juiste aanbiedingen en promoties zijn onmisbaar tijdens de feestdagen.

• Maak speciale combi deals voor je klanten

Wat vinden klanten leuker dan een cadeautje kopen voor de feestdagen? Meerdere cadeautjes kopen natuurlijk! Door je klanten combi deals aan te beiden zal je in staat zijn om op een super eenvoudige manier te zorgen voor meer omzet. Het is altijd verstandig om combi deals te creëren die te maken hebben met elkaar. Heb je bijvoorbeeld een speciale Playstation aanbieding voor kerst dan kan je een combi deal maken met een nieuwe controller. Je hoeft helemaal geen hoge kortingen te geven in deze combi deals, het gaat er alleen om dat je de klant laat zien dat er meer leuke producten zijn om te ontdekken. Met de combi deals zorg je ervoor dat de klant niet één, maar gelijk een hoop cadeautjes in huis haalt.

• Voorzie je site van een speciale huisstijl

De laatste tip die wij je mee kunnen geven is om je site te voorzien van een speciale kerst huisstijl. Breng bijvoorbeeld wat kerstballen aan op de homepage of zorg voor een laagje sneeuw over je logo. Dit is een super leuke manier waarop je de aandacht van de klant kunt trekken, het valt namelijk gelijk op. Belangrijk is wel om de huisstijl echt te bewaren voor de speciale gelegenheden, anders is het geen bijzondere aanvulling meer. Herstel de oude huisstijl dus weer nadat de feestdagen allemaal achter de rug zijn.

Dankzij deze tips en tricks heb je als het goed is wat meer inzicht gekregen in de mogelijkheden voor het vergroten van je omzet tijdens de feestdagen. De feestdagen zijn dé dagen waarop je als e-commerce ondernemer echt binnen kunt lopen. Websites als Bol.com en Amazon boeken ieder jaar weer record omzetten tijdens de feestdagen. Ook jij kan flink wat binnenhalen, zolang je tenminste de juiste tips en tricks volgt. Blijf zeker even hangen op deze blog als je nog veel meer tips en tricks wilt krijgen die je kunnen helpen bij het succesvol maken van jouw webshop!

Luca Badts

Luca Badts

Luca is Customer Succes Manager bij KMO Shops en is gespecialiseerd in online marketing en ondernemen. In haar vrije tijd trekt ze graag de natuur in of kookt ze een italiaanse maaltijd voor haar vrienden.
Deel dit artikel:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Beoordeel dit artikel en laat ons weten wat je ervan vindt
5/53 ratings
Blijf op de hoogte
met onze maandelijkse update
Al 29284 inschrijvingen
Gratis E-book

Ontvang de #1 Webshop Checklist [Editie 2022]