Frieten online bestellen

Online bestelplatform voor jouw frituur: de vergelijking

Tegenwoordig zie je het steeds vaker, frituren waar je ook online een bestelling kan plaatsen. Het is super handig omdat de klanten dan niet (buiten) moeten wachten in de rij. Eenmaal jouw klanten de luxe hebben ontdekt van online bestellen willen ze eigenlijk niet meer terug. Kies daarom voor jouw frituur ook voor een online bestelplatform.

Wat is een online bestelplatform?

Bestelplatformen zijn websites waarop bestellingen plaatst kunnen worden. Denk hierbij aan jouw favoriete restaurant. Mogelijks kan je bij hun op de website een bestelling plaatsen die je later kan gaan ophalen. Het principe stampt af van webshops. Bij webshops kan je eenvoudig jouw producten selecteren, in je winkelmandje plaatsen en later gaan ophalen of laten verzenden. 

Voor het online aanbieden van voeding is dit eigenlijk niet anders. Het grote verschil is dat de meeste maaltijden vers en soms zelfs warm tot bij de klant moeten komen. Daarom is het als uitbater van een frituur vaak eenvoudiger om enkel de optie voor afhalen aan te bieden aan jouw klanten. Wil je graag jouw klanten nog meer bieden? Dan kan een leverdienst in de regio rond jouw frituur een grote meerwaarde zijn.

De #1 horeca checklist

Voordelen van een bestelplatform voor frituren

Er zijn verschillende redenen waarom frituren steeds vaker een bestelsysteem opstarten. Denk hierbij aan de volgende voordelen:

Je trekt meer klanten aan

Ben je het enige frituur in jouw regio met een bestelplatform? Dan mag je zeker zijn dat je meer klanten zal aantrekken! Veel liefhebbers van frietjes willen graag frietjes eten wanneer ze een vermoeiende dag achter de rug hebben. Ze willen dus graag op een heel eenvoudige manier hun eten kunnen bestellen. Dankzij een bestelplatform van een frituur in de buurt kunnen ze nog van thuis uit hun bestelling plaatsen. Zo kunnen ze dus rustig thuis blijven tot hun bestelling klaar is. Ook als je concullega’s al een bestelplatform hebben is het interessant om er zelf ook een aan te maken. Op deze manier gaan jouw klanten niet bestellen bij één van de andere frituren in de regio.

Je kan je werk beter verdelen

Het gebeurd wel vaker dat je op een heel druk uur ineens een heel grote bestelling ontvangt. Klanten in jouw frituur moeten dan veel langer wachten dan gemiddeld. Met een bestelplatform kan je dan eenvoudig de verwerkingstijd van nieuwe bestellingen verlengen. Hierdoor krijgen jouw klanten die online bestellen direct een ophaaltijdstip meegedeeld dat voor jou haalbaar is. Zo heb je minder teleurgestelde klanten die hun bestelling later ontvangen dan voorzien.

Je frituur is minder druk

Bij de online bestellingen weten klanten perfect wanneer ze hun bestelling kunnen komen ophalen. Ze zijn dus maar een paar minuutjes aan het frituur zelf waardoor de drukte in het frituur verminderd.

Op deze manier is het aangenamer eten voor je klanten die in het frituur hun bestelling opeten. Daarnaast zullen voorbijgangers sneller stoppen om toch een bestelling te plaatsen als er geen grote wachtrijen staan.

online bestelplatform frituren

Wat zijn de nadelen van een bestelplatform?

Wanneer je een nieuws systeem gebruikt zal je ook steeds botsen op nadelen. We lijsten voor jou de nadelen op van het werken met een bestelplatform voor jouw frituur:

Prijs

De meeste bestelplatformen zijn niet gratis. Je betaalt bijvoorbeeld een bedrag per maand voor het gebruik van het systeem. Sommige systemen vragen ook een deel van jouw omzet. Per verkoop betaal je dan een vastgelegd percentage aan de makers van de bestelsoftware.

online bestelplatform frituur

Tijd

Bij het opstarten met een bestelsoftware dien je zelf nog jouw gerechten toe te voegen aan de software. Daarnaast dien je ook aandacht te spenderen aan een visueel mooie website. Gebruik degelijke productfoto’s om klanten hun aandacht te houden en zorg voor een makkelijk proces om de bestelling te plaatsen zodat klanten niet afhaken. Deze keuze wordt vereenvoudigd als je een goede keuze maakt in bestelplatform.

Welk bestelplatform is geschikt voor mijn frituur?

KMO Shops heeft een bestelplatform waarbij er geen percentage van jouw verkopen wordt afgehouden. Veel concurrenten vragen een deel van jouw verkopen als je hun platform gebruikt. Bij KMO Shops valt deze extra kost volledig weg. Jouw inkomsten zijn dus volledig die van jou!

Voordelen van KMO Shops

  • Geen commissie kosten op jouw verkopen
  • Gebruiksvriendelijke module 
  • Mogelijkheid om je webshop te personaliseren
  • Vaste contactpersoon voor ondersteuning
  • Mogelijkheid om kassa en webshop op elkaar afgestemd te hebben
  • Mogelijkheid om nieuwe bestellingen automatisch te laten printen

One2three

One2three heeft een bestelsoftware die perfect afgestemd kan worden op jouw frituur. Je fysieke frituur en de online bestellingen kunnen perfect op elkaar afgestemd worden. Bij One2three kan je ook gebruik maken van hun app zodat klanten via deze app bestellingen kunnen plaatsen. Een groot nadeel is dat je bij One2three commissie betaald op jouw omzet.

Voordelen van One2three

  • Gebruiksvriendelijke module
  • Mogelijkheid om je webshop te personaliseren
  • Mogelijkheid om nieuwe bestellingen automatisch te laten printen

Frietjesonline

Bij Frietjesonline kan je genieten van de bekendheid van hun platform om klanten te krijgen. Een nadeel is wel dat je rechtstreeks in concurrentie bent met andere frituren in de omgeving. Het platform werkt op een andere manier dan de eerder genoemde KMO Shops en One2three. Je hebt dus niet een eigen website met jouw bestelplatform op, maar je maakt deel uit van één grote website waarop jouw bestelplatform wordt toegevoegd. Daarnaast wordt er ook bij Frietjesonline gewerkt met een commissie kost op basis van jouw inkomsten.

Voordelen van Frietjesonline:

  • Gebruiksvriendelijke module
  • Snel vindbaar online via de website van Frietjesonline

Een online bestelplatform kiezen voor jouw frituur

Het kiezen van een nieuw systeem om met te werken is nooit eenvoudig. Het heeft namelijk een grote invloed op de werkwijze van jouw frituur. Denk daarom vooraf na over wat jij belangrijk vindt. Is dit het uitbouwen van een merk en een bestelplatform hebben dat je kan personaliseren? Of wil je liever kiezen voor een platform waar je snel bestellingen kan ontvangen zonder al te veel reclame te maken? Neem alvast contact op met onze collega’s voor meer informatie.

Luca Badts

Luca Badts

Luca is Customer Succes Manager bij KMO Shops en is gespecialiseerd in online marketing en ondernemen. In haar vrije tijd trekt ze graag de natuur in of kookt ze een italiaanse maaltijd voor haar vrienden.
Deel dit artikel:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Beoordeel dit artikel en laat ons weten wat je ervan vindt
5/54 ratings
Blijf op de hoogte
met onze maandelijkse update
Al 29284 inschrijvingen
Gratis E-book

Ontvang de #1 Horeca Checklist [Editie 2021]