Solden op je webshop, hoe werkt het eigenlijk?

Solden op je webshop

Solden op je webshop, hoe werkt het eigenlijk?

Klanten staan natuurlijk altijd klaar om de nieuwste koopjes te kunnen scoren. De klant wilt nu eenmaal de laagst mogelijke prijs betalen. Veel ondernemers vragen zich af hoe zij op de best mogelijke manier aan kunnen geven dat er solden op je webshop te vinden zijn.

Ook weet lang niet iedereen op welke manier je solden kunt communiceren met de klant. Om hier wat meer over te laten zien hebben we in dit artikel de belangrijkste informatie voor je op een rijtje gezet!

Het belang van solden bij een webshop

De klant is ontzettend goed in het scannen van een website. Wanneer hij of zij vindt dat je prijzen niet aansluiten bij wat hij of zij zoekt gaat de klant al snel weg.

Dit is dan ook de reden dat het noodzakelijk is om goed duidelijk te maken dat er solden op de site te vinden zijn. De makkelijkste manier om dit te doen is door een banner te maken.

Deze banner valt goed op en laat je klant gelijk zien wat je te bieden hebt. Deze banner kan zowel aan de zijkant als aan de boven- of onderkant van het scherm worden geplaatst.

Hoe kan je solden communiceren

Het toepassen van solden is dus echt super belangrijk voor bij jou op de site. Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe je dit het beste kunt communiceren met de klant. Er zijn diverse manieren waarop solden aan de man kunnen gebracht worden:

  • Nieuwsbrief – een nieuwsbrief is een prima manier om te laten zien dat er solden aan zitten te komen voor jouw bedrijf. Het makkelijkste is om een nieuwsbrief via de mail te sturen, de klant krijgt deze dan gelijk binnen wanneer het tijd is voor de aanbiedingen. 
  • Sociale media – uiteraard is ook social media een super goede manier om mee te delen dat er solden op de site te vinden zijn. Dit is met name handig voor de bedrijven met een relatief jonge doelgroep. Een post op Instagram of Facebook zorgt ervoor dat alle volgers op de hoogte zullen zijn. 
Solden op je webshop
  • Fysieke reclame – hoewel dit een beetje ouderwets lijkt kan het soms handig zijn om fysieke reclame  te maken voor jouw online webwinkel. Denk maar eens aan de vele folders die je binnenkrijgt over bedrijven bij jou in de regio. Door te kiezen voor fysieke reclame is het vaak mogelijk om een ander soort doelgroep te kunnen bereiken. Weet alleen wel dat de fysieke reclame over het algemeen wel wat duurder is.

Hulp nodig bij het toepassen van solden op je webshop?

Door solden duidelijk op de website terug te laten komen is het mogelijk om de klant altijd weer aan te zetten tot het maken van een bepaalde actie.

We begrijpen maar al te goed dat je zelf wel wat hulp kunt gebruiken bij het toepassen van solden op je webshop. In dit geval is het altijd mogelijk om even contact met ons op te nemen. Ons team staat namelijk voor je klaar om jouw webshop op de meest professionele manier onder handen te nemen.

Heb je graag meer info over een webshop starten of een webshop laten maken? Lees dan zeker onze artikelen op onze website. 

Pieter Van Baekel

Pieter Van Baekel

Pieter is mede-zaakvoerder en manager bij KMO Shops en gespecialiseerd in webshop-technologie, user-interface en design. Daarnaast heeft hij een passie voor drones, technologie en het betere zelfbouw-werk.
Deel dit artikel:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Blijf op de hoogte
met onze maandelijkse update
Al 29284 inschrijvingen
Gratis E-book

Ontvang de #1 Webshop Checklist [Editie 2024]