valkuilen-webshop-beginnen

Twee typische valkuilen wanneer je een webshop begint

Webshop beginnen: enkele valkuilen

Met meer dan 500 klanten hebben we ondertussen al vele KMOs geholpen om succesvol online te verkopen. Desondanks zijn er verschillende valkuilen waarvoor je moet oppassen als ondernemer bij online verkopen. Hieronder vind je een overzicht van de meest gemaakte fouten bij een webshop beginnen.

1. Alles zelf willen doen

Niet zelden worden we gecontacteerd door KMO’s die eerst zelf een webshop waren begonnen met behulp van een “gratis” open-source platform. Dit om na enkele weken uit te komen op een matig (en vaak half-werkend) resultaat. De tijd dat je zelf zit te prutsen in WordPress, Magento of een ander e-commerce programma, kan je beter investeren in producten professioneel toevoegen alsook in marketing.

Hetzelfde geldt voor de huisstijl van je webshop. Vaak gebruiken klanten logo’s die ze enkele jaren zelf gemaakt hebben in programma’s als Paint of een vriend voor hen “iets” had gemaakt. Het is beter om dan gebruik te maken van onze voordelige huisstijl-service. Op amper twee uur tijd maakt ons grafisch team een mooi en professioneel uitstralend logo. Dit logo krijg je eveneens in “vector-formaat” meegeleverd opdat je dit kan gebruiken voor alle toekomstig drukwerk.

2. Start tijdig met verkopen

Start eerst met het toevoegen van je best verkopende producten. Ook de grote e-commerce spelers zijn ooit gestart met een selecte groep van producten die ze initieel online verkochten. Breid na verloop van tijd je online assortiment rustig uit naarmate je je eerste verkopen ziet binnenkomen. Deze aanpak is véél meer motiverend dan vele uren/dagen producten toevoegen nog voor je ook al maar iets verkocht hebt. Een webshop beginnen betekent dus niet noodzakelijk al je producten online zetten. Voor de meeste bedrijven is een goed startpunt tussen de 80 en de 200 producten die professioneel werden toegevoegd optimaal.

Valkuilen vermijden? Boek een afspraak met één van onze webshop specialisten en bespreek samen de mogelijkheden voor jouw zaak om succesvol online te verkopen

Tom Rochtus

Tom Rochtus

Tom is mede-zaakvoerder en adviseur bij KMO Shops en gespecialiseerd in marketing en e-commerce strategie. Daarnaast heeft hij een passie voor verre reizen, fietsen en een goed boek vergezeld met een gin & tonic.
Deel dit artikel:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Beoordeel dit artikel en laat ons weten wat je ervan vindt
0/50 ratings
Gratis E-book

Ontvang de #1 Webshop Checklist [Editie 2020]

  • Volledig gratis
  • Reeds 5210 keer gedownload