Er zijn de laatste tijd steeds meer bedrijven die kiezen voor een blog op hun webshop. De kans is groot dat ook jij hier over nadenkt, je bent immers niet voor niets bij ons op de site terecht gekomen. Er zijn ontzettend veel voordelen aan het opzetten van een blog op je webshop. Aangezien er nog altijd een hoop onduidelijkheid bestaat over het plaatsen van een blog hebben we in dit artikel het nodige op een rijtje gezet. Na het lezen van dit artikel zal je er achter zijn gekomen waarom het opzetten van een blog dé keuze is om te maken voor jouw webshop!
Bloggen wat is het juist?
Nagenoeg iedereen is in zijn leven wel eens een keer bij een blog terecht gekomen. Het is dan ook niet zo raar dat een groot gedeelte van het internet uit blogs bestaat. Sterker nog, op dit moment zijn er meer dan 500 miljoen blogs te vinden. Ruim 77% van de mensen op het internet leest wel eens een blog. Dit laat wel zien dat je er verstandig aan doet om ook en blog op te zetten voor jouw webshop. In de blog kan je alle mogelijke soorten content laten terugkomen. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een blogpost die wat meer vertelt over je bedrijf en over de totstandkoming. Het is echter ook mogelijk om te kiezen voor een blog die ingaat op bepaalde producten die op dat moment populair zijn.
Er is een ding wat in iedere blog centraal staat, dit is het feit dat de blog leuk moet zijn om te lezen. In tegenstelling tot andere vormen van content gaat het bij een blog echt om de content zelf. Hoewel je ook aan SEO zal doen zal de focus voornamelijk liggen op het bieden van leuke content. De kijker moet door het lezen van de blog iets geleerd hebben over een bepaald onderwerp.
Voordelen van een blog voor jouw webshop
Door de bovenstaande informatie heb je als het goed is een beter beeld gekregen over de blog in het algemeen. Echter weet je nog niet wat de voordelen zijn die je zal ondervinden wanneer je kiest voor het toevoegen van een blog aan jouw webshop. Om het net even wat makkelijker voor je te maken hebben we hieronder een selectie gemaakt met de grootste voordelen die jij kan ondervinden door middel van een blog.
Ontvang de #1 webshop checklist
Veel meer organische websitebezoekers dan voorheen
Het grootste voordeel wat je zal ondervinden door het toevoegen van een blog aan je webshop is dat je meer organische websitebezoekers zult krijgen. Je kunt je blog bijvoorbeeld gebruiken om e-mails van geïnteresseerde leads te krijgen door hen te vragen zich te abonneren op je blogberichten. Deze e-mails kunnen vervolgens worden gebruikt voor marketingdoeleinden om de verkoop te verhogen. Ze zullen niet alleen je blogberichten zien, maar ze zijn ook nog eens vatbaar voor bepaalde marketingstrategieën. Hoe vaker je verbinding kunt maken met een lead, hoe beter de kans is om deze om te zetten in klanten. Bedrijven die blogs posten hebben over het algemeen een kans van 67% meer dat ze klanten binnen zullen halen dan de bedrijven die niet bloggen. De bedrijven die bloggen krijgen daarnaast 60% meer klanten dan bedrijven die niet bloggen. Dit maakt het echt een goede aanvulling die zorgt voor meer klanten en meer websitebezoekers.
Aanzienlijk hoge SEO waarden voor jouw webshop
Een ander belangrijk voordeel van een blog is de hogere SEO waarde die je webshop zal krijgen. Zoekmachines zijn op zoek naar waardevolle content om aan te bieden aan alle mensen op het internet. Wat is een betere manier om regelmatig content aan te bieden dan met behulp van een blog. Door consequent te bloggen, geef je Google en andere zoekmachines nieuwe content om te indexeren. Dit stelt je in staat om mogelijkheden te creëren die de belangrijke keywords kunnen verwerken. Door deze zoekwoorden zal je zichtbaarheid op de resultaten pagina’s van zoekmachines (SERPS) te vergroten. Daar komt bij dat je door middel van backlinks de algemene SEO waarde van je site onder handen kan nemen. Dit maakt het echt dé aanvulling voor jouw webshop. Wil je meer tips om hoger te scoren op Google, lees hier verder.
Mogelijkheid tot hergebruik van content
Het laatste voordeel van een blog voor jouw webshop is het feit dat je in staat bent om content opnieuw te gebruiken. Dit doe je door de content terug te laten komen in de nieuwsbrieven. Voor de nieuwsbrieven is het niet erg als de teksten niet uniek zijn. Deze nieuwsbrieven worden namelijk alleen verzonden aan de mensen die je volgen, de SEO waarde is hiervoor minder van belang. Door leuke artikelen op te nemen in de nieuwsbrieven kan je zorgen voor een hoge mate van betrokkenheid met je publiek. Zorg je voor leuke content in je nieuwsbrieven dan is de kans groot dat je klant jouw webshop in de gaten zal houden voor meer aanbiedingen en voor meer nieuws.
ProSite blog module
De ProSites van KMO Shops laten ondernemers toe een blog toe te voegen aan hun webshop. Deze blog module draait volledig op WordPress, dit maakt het voor jou mogelijk om de blog zelf onder handen te nemen. Doordat het plaatsen zo eenvoudig is hoeft het opzetten van een blog niet meer zo lastig te zijn als voorheen.

Dit biedt ook jou de gelegenheid om de vele voordelen te ondervinden die een blog voor je webshop met zich mee weet te brengen. Mocht je wat meer informatie willen ontvangen over de blog module van ProSites dan is het altijd mogelijk om even contact op te nemen met ons team. Een van onze specialisten zal je zo snel mogelijk verder helpen!