Wil je alles uit jouw webshop halen dan is het van cruciaal belang dat je je webshop kan analyseren. Er zijn tientallen tools die je kunt kiezen om jouw webshop te analyseren. Een de meest populaire opties van dit moment is Hotjar. Aangezien niet iedereen bekend is met Hotjar hebben we vandaag het een en ander voor je op een rijtje gezet. Aan de hand van de onderstaande informatie krijg je een volledig beeld van wat Hotjar is en wat de voordelen zijn. Voor je het weet sta je te popelen om de tool ook in gebruik te nemen!
Wat is Hotjar eigenlijk?
Voordat we ingaan op de voordelen van Hotjar is het van belang om eerst eens te kijken naar de tool zelf. Wat is Hotjar namelijk? Met Hotjar kun je visualiseren hoe gebruikers met je site omgaan. Hotjar gebruikt interactieve heatmaps van hun clicks en acties, opnames van hun sessies en het verzamelde woorden uit enquêtes en feedbackpolls. Deze kunnen je helpen om een sterk, data-backed inzicht te krijgen in wat mensen precies doen bij jou op de site. Precies, dit stelt je in staat om te zien hoe jouw klanten de site eigenlijk gebruiken. Hotjar wordt gebruikt door 4,5% van alle websites, dit laat wel zien dat het echt een bekende tool is. Het aantal gebruikers is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.
Ontvang de #1 webshop checklist
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van Hotjar
Zoals je uit de bovenstaande alinea kan opmaken maakt Hotjar gebruik van talloze analyse mogelijkheden. Hiervan zijn de heatmaps de belangrijkste. Deze heatmaps tonen een verscheidenheid aan inzichten in het gebruikersgedrag op je site. Ze laten zien welke gebieden van je pagina’s veel aandacht krijgen en pagina’s er juist minder krijgen. Door te laten zien waar mensen klikken, scrollen, tikken en blijven hangen, tonen ze gebruikersgedrag op een manier die je anders niet zou hebben gezien. Dit in combinatie met bezoekersregistraties geeft het je een volledig inzicht. De bezoekersregistraties bieden je een volledige blik op de ware beleving van de gebruikers op je site. Je kunt de opnames bekijken om te zien hoe gebruikers je website werkelijk gebruiken en om bepaalde problemen te identificeren. Dankzij de opnames kan je aanpassingen doen aan je webshop om je klanten te laten klikken waar jij wilt. Wil je nog meer weten over Hotjar? In deze korte video wordt de tool uitgelegd:
Door de vele voordelen is het gebruik van Hotjar een van de beste keuzes die je maar kunt maken. Dankzij de prettige analyses is het een stuk eenvoudiger om jouw doelgroep in kaart te brengen en om de klant te begrijpen. Zoals je wel weet is het begrijpen van de klant dé sleutel tot succes binnen de e-commerce business. Als je de klant begrijpt ben je in staat om bepaalde toekomstige ontwikkelingen in kaart te brengen. Dit maakt het vervolgens een stuk makkelijker om jouw website naar het volgende niveau te tillen. Niet voor niets dat Hotjar een van de meest populaire tools is om te gebruiken voor alle mogelijke soorten e-commerce bedrijven.
Maak zeker gebruik van Hotjar
Wil je hotjar analytics ontvangen van jouw webshop, klik dan snel hier. Heb je nog geen webshop maar ben je van plan er binnenkort één op te starten? Contacteer ons en we helpen je graag verder.